Paretovo načelo 80/20 je tragično dejstvo vsakega druženja, naj bo to rojstnodnevna družinska zabava, druženje ob pivu po košarki ali pa službeni sestanek. Pravilo je, da 80% govora opravi 20% ljudi. Od 5-tih prijateljic, je vedno ena glavna, od 10-tih v podjetju, sta vedno glavna dva – direktor in njegova tajnica ( 🙂 ), na roditeljskem sestanku bodo prisotne vsaj tri mame, ki bodo želele vsem povedati, kako so one svojega Nejca in Ano naučile reda pri spanju.
Pred kratkim mi je prijateljica povedala zame šokantno dejstvo. Bivši sodelavec se čudi, da sem postala moderatorka, saj “sem bila vedno bolj poslušalec, kot govorec”. Zanemarimo dejstvo, da moderiranje LEGO SERIOUS PLAY delavnice ne zahteva verbalnega guruja, saj so bolj od razlage procesa in metode pomembna vprašanja, ki jih moderator zastavlja udeležencem, saj jih na ta način usmerja globje in globje v jedro problema. Ampak zakaj znanec meni tako?
Večina mojih kolegov s katerimi se družim v prostem času, vam bo znalo povedati, da se pogosto razgovorim. Kaj pa v službi? Sem bila res večino časa med 80timi procenti? Konec koncev sem pripadala “middle managementu”. Pričakovano je bilo, da vodim sestanke in veliko govorim? Odgovor je DA in odgovor je NE. Odvisen je od tega v kakšni vlogi sem se znašla na sestanku, katero temo smo obravnavali in predvsem, in to je najpomembnejše, kakšni sogovorniki so bili prisotni.
Dejstvo je, da se velikokrat ljudje z najboljšimi idejami, širokim znanjem in velikim košem zdrave pameti izgubijo v 80tih procentih. Zakaj je tako? Zakaj ne spregovorimo, ko pa imamo vedno, ampak res vedno svoje mnenje in svoje ideje?
Navajam nekaj razlogov:
– ker so drugi glasnejši in verbalno agresivnejši od nas
– ker nadrejeni tako ali tako ne upošteva našega mnenja
– ker nas bodo drugi obsojali, saj imamo drugačno mnenje
– ker se nočemo zameriti drugim
– ker se nočemo hvalisati in se izpostavljati
– ker se nam danes pač ne ljubi
– ker nam grejo trenutno vsi na živce
– ker nas ta tema sploh ne zanima
Ali to, da nekdo ne govori veliko (pa ni važno zaradi katerega od zgoraj naštetih razlogov) pomeni, da o zadevi nima znanja, da ni kompetenten za nove ideje, da ga ni vredno poslušati? In predvsem, da se ni vredno potruditi, da bi nam povedal kaj več. Če bi imel kaj pametnega povedati, bi tako ali tako povedal, kajne?
Ne drži. Saj sami veste, da ne drži. Kolikokrat ste odšli s sestanka, pa nato premlevali, kaj vse bi lahko rekli, kolikokrat ste že imeli odprta usta in besedo na koncu jezika, pa je niste izrekli, ker vas je nekdo prekinil ali pa ste se zadnji hip premislili, ker vam je glas v glavi dejal “saj je brezveze”. Kolikokrat ste si želeli, da se sestanek čimprej konča in zato niste odpirali nove teme .
In sigurno imate sodelavce in prijatelje, ki so zelo klepetavi v razgovoru dva na dva. Takrat so oni 20%. Takrat ugotovite, da ima ta isti sodelavec toliko idej in da pametno razmišlja. In sigurno imate sodelavce, ki striktno sledijo načelu “pametni poslušajo”.
Vsak dober vodja, si mora želeti aktivirati tudi teh 80% in malce “umiriti” tistih 20% kolegov, vključno samega sebe. Kako?
LEGO SERIOUS PLAY metoda je oblikovana tako, da sodelujejo prav vsi udeleženci, kar privede do razmerja 100 proti 100. Vso komunikacijo opravijo vsi udeleženci, to pa je tisto, kar bi si moral želeti vsak manager. Vsak od vaših kolegov ima nekaj unikatnega in dragocenega, kar lahko doprinese k boljši rešitvi. Na delavnici ima vsak udeleženec možnost izraziti svoje misli in stališča, svoje ideje in rešitve. Pri uporabi metode LSP moč govora ni tako pomembna, saj sodelujejo vsi in vsi imajo enako časa za izražanje. Tihi pridejo na površje, glasni jih nimajo možnosti preglasiti.
Si ne želite vedeti kaj si o izzivu mislijo Luka, Nina, Gašper in Iva? Se zavedate kakšna velika konkurenčna prednost je, da izkoristite znanja in ideje vseh svojih zaposlenih.
In tudi zoprni Janez, čeprav ga nihče ne mara in nihče nikoli ne razume, ima svoje stališče. Mogoče je prav njegova ideja tista, ki nam bo odprla oči in bomo zaradi nje letos poslovnim partnerjem za novo leto podarili potico in ne čokolade.